23 Aralık 2010 Perşembe

BÖRÜLCE SALATASI


Kayınvalidemin günü için yapıp götürdüğüm bu salatayı çok mutlu eğlenceli bir şekilde yiyemesekte paylaşmak istedim sizlerle.Aslında bu salatayı salı günü yapmıştım fakat bugüne paylaşmak nasip oldu çünkü acılı birgün geçirdik.Eşimin dedesi aynı günün akşamı vefat etti.Bu akşama uygun görerek paylaşma isteği duydum sizlere.Tarifi çok basit herkesin bilmediği börülceyi,genellikle misafilerime salata olarak yapıp sunuyorum ve gerçekten çok lezzetli ve değişik bir salata oluyor.Fasulyegillerden hoşlananlar için misafirlerinize kurtarıcı bir salata çeşidi.

BÖRÜLCE SALATASI

1 paket börülce
1 demet taze soğan
1 demet maydonoz
Dereotu
Zeytinyağ
Limon
Tuz
Nar ekşisi
1 adet kesme şekeri

YAPILIŞI:

Tencereye dolacak kadar su ilave ediyoruz ve börülcelerle beraber 1 adet kesme şekeride ilave ederek pişmeye bırakıyoruz.Börülceler kuru fasulye kıvamında piştiğinde soğumaya bırakıyoruz.Börülceleri fasulyede nohutta olduğu gibi akşamdan ıslatmaya gerek yok zaten şişmiyor.Soğuduktan sonra içerisine yıkadığımız taze soğanlar arzuya göre miktar vermedim dereotunu ve maydonuzu istediğiniz büyüklükte doğrayarak börülcelere ilave ediyoruz.Sosu için nar ekşisi zeytinyağı tuz limon sos hazırlayarak salatamıza ilave ediyoruz.Soğuk servis yapıyoruz.

1 yorum:

öztiryakiler servisi dedi ki...

öztiryakiler servisi olarak gönderisiniz beğendik
https://www.oztiryakilerservis.net/