27 Aralık 2010 Pazartesi

BAKLAGİLLER ÇORBASI


Evde oturmuş tv izlerken bir programda görmüştüm bu çorbayı.Aslında başta yapmakta çok kararsız kaldım fakat evde Afra Nur'a çorba yapılacak birşey bulamadığımdan denemeği uygun gördüm.Duyduğuma göre bu çorbayı içen bütün kış hasta olmazmış.Afra Nur'a faydası olucanı düşündüğümden yapıp denemeyi uygun gördüm çokta lezzetli oluyor denemenizi tavsiye ederim.

BAKLAGİLLER ÇORBASI

1çay bardağı nohut
1 çay bardağı yeşil mercimek
1 çay bardağı buğday

1 çay bardağı bulgur
1 çay bardağı kuru fasulye
1 çay bardağı barbunya
1 çay bardağı kırmızı mercimek

Nane
Pulbiber
Tereyağ
Tuz


YAPILIŞI:

Bütün bakliyatlar bir gece önceden ıslatılır.Tencere yıkanmış olan bakliyatlar alınarak iyice haşlanır.Tamamen yumuşayacak.Piştikten sonra ben bütün malzemeyi temiz bir tülbentten geçirdirm.Sıvısından ayırdıktan sonra kalan malzemelerin bir kısmını buzdolabı poşetine koyup buzluğa koydum çünkü malzemeler oldukça bereketli.Daha sonra ayırdığım geriye kalan malzemeleride ayırdığımız sıvısına karıştırılarak blendıra vurulur.Ardından hemen tel süzgeçtende geçirilirek tuzunuda ilave ederek biraz daha pişmeye bırakılır.Daha sonra bir tavada tereyağ pulbiber ve naneyi tabi bunlar arzuya göre yağda hafif yakarak çorbaya ilave edilir.Sıcak servis yapılır.

2 yorum:

fagor servisi dedi ki...

fagor servisi olarak gönderiyi beğendik http://fagorservisi.net/

öztiryakiler servisi dedi ki...

öztiryakiler servisi olarak gönderinizi bğendik
https://www.oztiryakilerservis.net/