15 Ocak 2011 Cumartesi

HÜNKAR BEĞENDİ

Bugün gelen annemlere ne yapsam diye düşünürken aklıma biraz tarifleri karıştırıp farklı bir lezzet tattırmak istedim.Sonunda ne yapacağımı biraz geçde olsa bularak hünkar beğendiye karar verdim.Aslında kuzu etiyle sıklıkla yapılıyor fakat buzluğumda kurbandan olan kuşbaşı etlerimden denemeyi düşündüm böyleside gerçekten çok güzel oldu ve koyun kuzu etleri kokana tavsiyem dana etinden de tadılası bir şey oluyor.




HÜNKAR BEĞENDİ

1 kilo dana kuşbaşı
7 adet büyük boy patlıcan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 diş sarımsak
1 orta boy soğan
Tuz

BEĞENDİSİ İÇİN:
125 ml süt
1 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı tereyağı ( veya margarin ama ben tereyağ kullandım)
Tuz

YAPILIŞI:

Etler tencereye alınarak kısık ateşte kendi halinde pişirilmeye bırakılır.Etler biryandan pişerken diğer yandan da közlemeçte yada fırında ama ben közlemeçte yaptım daha bir köz tadı oluyor patlıcanlarımızı közlüyoruz.Etlerimiz piştikten sonra göz kararı tuzumıuzu ilave edip soğanıda çok ufak doğruyoruz ve etle biraz kavuruyoruz.Kavuruldukran sonra domates salçasını,biber salçasını,sarımsağı ilave ederek salçaların kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.Diğer yandan da közlenen palıcanlar soyularak ince ince bıçakla kıyılır.Başka bir tencereye tereyağı ve unumuzu ilave ederek unun kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.Kavurulan una kıyılan patlıcanları ilave ederek birazda onunla kavurarak sütümüzü ilave ederek biraz daha pişiriyoruz.Ardından tuzumuzu ilave ederek beğendimizi tabağa alığ üzerine etlerimizi ilave ediyoruz.Etlerin ve beğendinin ikisininde sıcak olmasına dikkat ediyoruz.

4 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık.hünar beğendi beğenilmezmi hiç....

Yeşim dedi ki...

Çok severim ama benimde yapmak pek aklıma gelmez nedense:)
ellerine sağlık canım.

öztiryakiler servisi dedi ki...

öztiryakiler servisi olarak gönderinizi beğendik
https://www.oztiryakilerservis.net/

fagor servisi dedi ki...

fagor servisi olarak gönderiyi beğendik http://fagorservisi.net/