23 Ocak 2011 Pazar

PİRİNÇ SALATASI



PİRİNÇ SALATASI

4 su bardağı pirinç
1 demet taze yeşil soğan
Dereotu
Maydonoz
Limon
Tuz
Zeytinyağ

YAPILIŞI:

Pirinçler yıkanır ve tencereye zeytinyağı konur.Yağın içerisine pirinçler alınarak hafif kavurulur.Kavururken içerisine bir miktar limon suyu damlatılır.4 su bardağı pirincimize ben 6 su bardağı su ilave ettim ve tam kararında oldu bire birbuçuk koyduğumuzu düşünürsek eğer dörde 6 su bardağı ilave ederek tuzunuda ilave edip kısık ateşte pişmesini sağlıyoruz aynı pilav yapımında olduğu gibi.Pirinçler kendini çekip demlendikten ve soğuduktan sonra maydonozları,dereotlarını,yeşilsoğanlarını ilave ederek limon sıkıp soğuk servis yapıyoruz.İsteğe göre nar ekşiside ilave edilebilir ama ben katmadım. 

1 yorum:

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

pirinç salatasını denemek istiyorum doğrusu, tadını çok merak ediyorum .sizinkide güzel olmuş ellerinize sağlık.